2015. máj 26.

Ledobta az agyam az ékszíjat az új Telenor reklámtól

írta: Kókánymester
Ledobta az agyam az ékszíjat az új Telenor reklámtól

Hogyan hülyítsük a fiatalkorúakat?

ledobta.jpgSzállok fel a buszra. Megakad a szemem a Telenor új reklámján.

telenor1.pngNa, ehhez pofa kell.Sajnos akkor nem fotóztam le, így csak a honlapjukról illesztem be a képet. Tudom-tudom, a sok reklám miatt az emberek ingerküszöbe egyre nagyobb, ezért csak az a reklám lehet sikeres, ami ezt a küszöböt át tudja ugrani. Egy reklámot szeressünk vagy gyűlöljünk, minden más köztes nem számít. Lásd a Parodontax vértköpő, fogkiesős reklámját vacsoraidőben (a k**** nénikéjüket, amíg élek, ilyen márkát nem veszek).

Kicsit elemezzük a reklámot: éppen egy lány (nem nőt írok, mert a célcsoport telefonszámláját még apu fizeti) készít egy fényképet. Ez a kép (hogy, hogy nem) már ott is van a telefonon, mint Facebook poszt (ez egy szó???). Úgy tűnik, mintha Gál Beatrix a tengerparton ücsörögne, ami a reklám bal oldala alapján láthatóan nem igaz. Ezt a hazugságot (ami Gál Beatrix hazugsága) fokozza a Telenor, aki azt hazudja, „Ha nem posztolod, meg sem történt”. Nyilván mindenki (aki kimatekozta a posztolni ige feltételezett jelentését) tudja, hogy ez nem igaz. Éppen emiatt a nyilvánvaló hazugság miatt válik a reklám kimondhatatlanul cinikussá.A Telenor 990Ft/hó áron segít neked, hogy korlátok nélkül hazudhass az ismerőseidnek a Facebook-oldalnak nevezett személyes bulvárcímlapodon.

Már olyan világban élünk, hogy az események megélése másodlagos fontosságú az adott esemény dokumentálásához képest. Ha látsz valami szépet, érdekeset, nem gyönyörködsz, hanem előveszed a telefonod, és fotózol, megosztasz, like-olsz. Beszélgetés helyett marad a chat, majd később az email. A beszélgetés azt jelentette, hogy azonos időben azonos helyen vagyunk és kommunikálunk. A chat nem igényli az azonos helyet, míg az e-mail már az azonos időt sem. A Facebook-oldal pedig már nem egy emberhez szól, hanem az összeshez, akinek internetkapcsolata van. Az ismerőseid száma így szépen nő, míg a személyes kapcsolataid száma csökken.

Tévedés ne essék, a Telenor reklám nem tart görbe tükröt a társadalom elé. Nem figuráz az ki senkit. Ilyen kamuképeket generáló emberekből van bővel. A kisember hatalma a népszerűség, aminek a like a mérőszáma. A Telenor a kamuképeket generáló embereket kívánja 990Ft-os havidíjért szolgálni, sőt felhívja a figyelmedet, hogy ha valami veled történt dolgot nem posztolsz, az meg nem történtnek számít, ugyanis az ismerőseid nem tudnak róla. Nem tudják mit ebédeltél, hol fagylaltoztál, kit like-oltál. Ha nincs Facebook profilod, esetleg van, de nem posztolsz naponta többször, akkor egy senki vagy, akivel nem történik semmi érdekes. Ugye te sem akarsz senki lenni?!

Akkor fotózz, posztolj, és rendeld meg a Telenor díjcsomagot 990Ft/hó áron! Ha ezeket megtetted, akkor immár lehetsz valaki, és az életedről (ami reálisan csak téged, a családodat és a legközelebbi barátaidat érdekel igazán) mindenkit a világon tájékoztathatsz azonnal. Így már valóban nem lesz időd élni, mert minden pillanatodat lefoglalja az életed dokumentálása.

Szólj hozzá

reklám ledobta az agyam az ékszíjat